성공에 관한 명언 - Stephen Covey
Effective leadership is putting first things first.
Effective management is discipline, carrying it out.
효율적 리더십은 무엇보다 가치가 있는 것을 선별하는 과정이다.
효율적인 경영이란 원칙을 세우고, 실행하는 것이다.
We are not animals.
We are not a product of what has happened to us in our past.
We have the power of choice.
우리는 짐승이 아니다.
우리는 과거의 부산물이 아니다.
선택권이 우리에게는 있다.
Management is efficiency in climbing the ladder of success;
leadership determines whether the ladder is leaning against the right wall.
경영이란 성공의 사다리를 오르는 데 효율적이다.
리더십은 그 사다리가 기대고 있는 벽이 튼튼한 지를 가려낸다.
Our character is basically a composite of our habits.
Because they are consistent, often unconcious patterns,
they constantly, daily, express our character.
우리의 캐릭터는 버릇의 총합이다.
우리가 의식하지 못하는 동안에도 지속적으로 작동하며, 한 사람의 성격을 규정한다.
The main thing is to keep the main thing the main thing.
가치가 있는 것을 하는 일, 그것이 관건이다.
The key is not to prioritize what's on your schedule,
but to schedule your priorities
당신의 스케줄에 우선순위를 두면서 허송 세월 보내지 말라.
There are three constants in life... change, choice and principles.
인생에는 세 가지 변하지 않는 것이 있다.
변화, 선택, 그리고 원칙이다.
'경영상의 지혜' 카테고리의 다른 글
[스크랩] 청소와 정리의 힘 (0) | 2010.11.13 |
---|---|
[스크랩] 성공에 이르는 8가지 법칙 I BELIEVE (0) | 2010.11.13 |
[스크랩] 밥 한공기 (0) | 2010.11.13 |
[스크랩] 나는 조직에서 살아 남을 수 있다고 말할 수 있는가 ? (0) | 2010.11.03 |
[스크랩] 비지니스의 핵심 (0) | 2010.10.14 |